BV oprichten stappenplan

Via ons online formulier meldt u uw BV direct aan bij Standaard BV. Na het invullen en verzenden van het formulier stellen wij de conceptakte van oprichting op die u binnen 5 à 10 werkdagen ontvangt. Het is mogelijk om de BV op te richten als privé persoon of namens een bestaande BV.



Kosten BV oprichten

Laat uw BV geheel oprichten door Standaard BV. Op deze wijze weet u vooraf precies wat de oprichting van uw BV kost en hoeft u zelf niet de moeite te nemen om de BV op te richten. U hoeft enkel het onderstaande stappenplan te volgen om uw BV op te laten richten. Lees hier meer over de kosten. Hier vindt u ook meer informatie over het oprichten van een BV met meerdere oprichters.

Kosten BV oprichten vanaf € 500,-
Kosten uittreksel KvK € 15,40
Eenmalige inschrijfvergoeding KvK € 51,30
KNB Heffing kwaliteitsfonds notariaat € 8,22
Prijzen zijn exclusief 21% btw

BV oprichten stappenplan: in 3 stappen uw eigen BV

Met ons eenvoudige stappenplan uw BV oprichten. Vraag uw BV aan via onze website, u ontvangt dan binnen 5 à 10 werkdagen het concept van de oprichtingsakte. De aanvraag voor de oprichting van uw BV kan al in enkele minuten geregeld zijn.

  • Stap 1
    BV aanmelden

Via de bovenstaande buttons meldt u uw BV aan bij Standaard BV. Op het aanmeldformulier vult u uw persoonlijke gegevens in, evenals het vestigingsadres en het doel van uw BV. Om een BV aan te melden is het ook verplicht om de naam van de BV in te vullen. Hierbij moet u erop letten dat de naam niet overeenkomt met een al bestaande BV, of daarop lijkt.

  • Stap 2
    Conceptakte van oprichting

Na het ontvangen van uw ingevulde formulier stelt Standaard BV de concept oprichtingsakte op. Deze ontvangt u binnen 5 à 10 werkdagen. De oprichtingsakte bevat onder andere de statuten.

In de statuten staan zaken zoals de naam, de doelstelling en de soorten aandelen van de BV. De oprichtingsakte stellen we volledig op aan de hand van uw input. Bepaalde zaken, zoals de manier van besluitvorming, komen dus overeen met andere BV’s. Wilt u toch iets anders opnemen in de akte? Bespreek dit dan met ons.

  • Stap 3
    Oprichtingsakte en inschrijving KvK

Na uw akkoord stelt de notaris de oprichtingsakte op. Nadat u de oprichtingsakte op ons kantoor getekend heeft, zorgen wij voor de eerste inschrijving bij de KvK. U ontvangt ook een afschrift van de oprichtingsakte van uw BV en het uittreksel uit het handelsregister.

Zakelijke rekening

Een zakelijke rekening openen is niet verplicht als u een BV opricht, maar het geeft u wel veel voordelen:

  • Financieel overzicht met gescheiden privérekening
  • Eenvoudiger beheer van inkomende en uitgaande facturen
  • Professionele uitstraling met o.a. de bedrijfsnaam op de facturen
  • Kosten van een zakelijke rekening zijn af te trekken van de belasting

Boekhouders en accountants verlangen doorgaans een zakelijke rekening voordat ze de administratie willen beheren. Daarnaast hoeft u een privérekening vanwege de kosten ook niet meer de voorkeur boven een zakelijke rekening te geven. Een zakelijke rekening opent u bij Knab namelijk al voor € 6,- per maand.

Soorten BV’s

Op basis van uw ondernemingsdoelstellingen dient u bij de oprichting een keuze te maken voor een BV soort. Onze specialisten adviseren en begeleiden u graag bij het bepalen van de juiste vorm. Veel gekozen BV soorten zijn:

Meer informatie

Vragen over het BV oprichten stappenplan?

Voor meer informatie over het oprichten van uw BV neemt u contact met ons op via 0320 247 394 of vult u het contactformulier in.